van Boxtel

Mark Koek mark at KOEK.NET
Mon May 21 14:34:49 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Dr. Marc-Alexander Fluks" schreef o.m.:

>  Vragen:
>  - Wat hebben Nederlanders te zoeken in Duitsland ? Als Duitsland nu eens
>    gedeelten van Nederland zou gaan opkopen; mag dat dan ook ?

Natuurlijk. ;-) Graag zelfs, toch, als ze er gaan betalen voor het
natuurbeheer?

>  - Waarom moet Nederland vol ? Wat is er tegen natuurbehoud ?

Niets. Het kan echter zo zijn (dat weet ik niet zeker, maar het kan) dat
het beter werkt om stedelijke gebieden te scheiden van natuurgebieden.
En dan moet je groter durven kijken dan de stadstaat Nederland..

>  - Hoe stop je het voller worden wanneer Nederland vol is anders dan
>    door oorlog en besmettelijke ziekten ?

Wat doen we nu als een straat volgebouwd is? Oorlog? Besmettelijke
ziekten? Welnee, die straat is gewoon vol, en als er meer mensen in die
straat willen wonen, dan gaan de prijzen omhoog.

Juist hierom kennen we het kapitalisme - zodat we geen oorlog en
pestilentie nodig hebben om schaarste op te lossen.

Hoe dan ook, ik vind het niet van visie getuigen om dit soort globale
problemen met alle geweld binnen de grenzen van een minuscuul gebied als
Nederland te willen oplossen.

Mark