van Boxtel

Sun May 20 13:20:18 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Remko de Knikker <remkodeknikker at HOTMAIL.COM>:
>Mark Fluks projecteert wel erg veel van zijn eigen gebrekkig liberalisme op
>de rest van Nederland.

 Ik ben dan ook geen liberaal; ik hang geen ideologie (of geloof) aan.
 Vroeger wat dat voor een D66-er heel gewoon. Dat (sociaal)liberalisme is
 iets van de laatste jaren. Ik moet daar niets van hebben. Ik wil zelf mogen
 denken wat ik wil.

>Zelfs als er al een taboe zou bestaan, dan getuigt het toch van initiatief
>en durf, om die knoop maar eens door te hakken??

 Neen. Ik heb niet de indruk dat er iets wordt doorgehakt. Integendeel: de
 knoop (om de metafoor dan maar door te trekken) wordt aangehaald. Er wordt
 juist NIETS gezegd dat wat dan ook ter discussie stelt. Er wordt keurig
 voort geborduurd of wat politiek correct is. Dat kennen we nu wel.

>Riepen de werkgevers niet al een jaar geleden om een dergelijke maatregel???
>De tuinders roepen al jaren om een dergelijke maatregel, er vinden als ik
 (...)
>De economie schreeuwt erom, uitzendorganisaties doen ook al jaren

 Dat bedoel ik dus met 'economistisch'. Alles wordt bekeken vanuit een eco-
 nomisch kader. Als men iets ter diskussie stelt, dan dient men -boven alles-
 ook het referentiekader ter discussie te stellen. Want daar gaat het nu
 juist steeds mis.

>Ik snap niet zo goed waarom dit dom zou zijn, als we hier financieel zouden
>profiteren van een immmigratiebeleid, wat is daar dom aan??

 Groei lost niets op. Groei maakt de zaak alleen maar erger. Als dichtstbe-
 volkte land ter wereld mogen we best vraagtekens zetten bij wat we allemaal
 aan natuurbebied volplempen met mensen, lijkt me. Daar is niets mis mee.

 Wat Roger van Boxtel doet, is evenwel exact het tegenovergestelde.