van Boxtel

Sun May 20 14:27:08 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc schreef:

>  Ik ben dan ook geen liberaal; ik hang geen ideologie (of geloof) aan.
>  Vroeger wat dat voor een D66-er heel gewoon. Dat (sociaal)liberalisme is
>  iets van de laatste jaren. Ik moet daar niets van hebben. Ik wil zelf
mogen
>  denken wat ik wil.

Dat is me echt te makkelijk hoor. Ik wil namelijk ook denken wat ik
wil........en dat kan prima binnen links-liberalisme....
Maar in principe heeft Marc met het punt dat de bevolking misschien niet
teveel moet groeien misschien een punt (u ziet, veel twijfel). Maar het
gaat hier om mensen die naar Nederland toekomen dus de wereldbevolking
neemt hier niet direct door toe. Okee, wel zullen ze misschien in nederland
meer consumeren en in die zin niet goed zijn voor het milieu. Maar het
heeft iets heel raars om anderen onze standaard van leven te misgunnen.
Waarom zouden wij wel het milieu mogen vervuilen met onze consumptie en
"buitenlanders" niet? Of bedoeld Marc dat deze mensen hier meer kinderen
zouden krijgen dan in het thuisland? En op die manier ook nog slecht zijn
voor een goed milieu? Waarschijnlijk is het niet omdat in sommige landen
het aantal kinderen groot is doordat dat een "verzekering" is voor een
goede oude dag......
Groet Joris

>  Neen. Ik heb niet de indruk dat er iets wordt doorgehakt. Integendeel:
de
> [...]
>  nomisch kader. Als men iets ter diskussie stelt, dan dient men -boven
alles-
>  ook het referentiekader ter discussie te stellen. Want daar gaat het nu
>  juist steeds mis.

>  Groei lost niets op. Groei maakt de zaak alleen maar erger. Als
dichtstbe-
>  volkte land ter wereld mogen we best vraagtekens zetten bij wat we
allemaal
>  aan natuurbebied volplempen met mensen, lijkt me. Daar is niets mis mee.
>
>  Wat Roger van Boxtel doet, is evenwel exact het tegenovergestelde.

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66