van Boxtel

Sun May 20 12:35:38 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Remko de Knikker <remkodeknikker at HOTMAIL.COM>
>Vanboxtel durft tenminste initiatief te nemen in een discussie, met evenveel
>politieke moed als Bolkestein, en als je het mij vraagt, ik roep al een jaar
>dat we een meer Amerikaans immigratiebeleid moeten voeren op deze lijst,
>heeft ie net zoveel politiek gelijk als Bolkestein in het verleden.

 Opmerkelijk. Ik vond het juist getuigen van een gebrek aan visie.

 Het is tamelijk raar dat wanneer er een enorm taboe rust om zelfs maar te
 mogen discussieren over de immigratie, dan ook nog eens te betogen dat ze
 moet TOENEMEN (als antwoord op de vergrijzing), wetende dat vrijwel niemand
 dat zal durven te bestrijden.

 Een dergelijke mening is dom -alleen al omdat de oplossing van wat dan ook
 gezocht wordt in de groei van de bevolking. Het getuigt van een economistisch
 wereldbeeld en die leidt altijd weer tot rampen.

 Ik ben zelf geen milieufreak maar wie oproept tot bevolkingsgroei moet voort-
 aan z'n (haar) mond maar houden over het milieu. Elke opmerking wordt dan
 ongeloofwaardig.

 Het lijkt mij dat als er (eindelijk) eens gediscussieerd mag worden over de
 immigratie (en het woord 'immigrant' gebruikt mag worden om mensen, die zich
 in ons land vestigen, te beschijven), het dan moet gaan over 1) de wenselijk-
 heid daarvan en 2) om het aantal. Niet om een toename van de 'economische
 immigranten' (want daar ging het dus over). Dat is gewoon erg raar.