[Re: [Militarisering thuisfront]]

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Thu May 10 12:55:07 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Maar Henk, als je ervan uitgaat dat de beveiliging van de 'driehoek' rond Oene
noodzakelijk was, dan ben ik het met je eens dat dit natuurlijk een
politietaak was. Maar vervolgens bleek dat de politie-cao en de
arbeidstijdenwet in combinatie ertoe zouden leiden dat de politie drie jaar
lang moest uitrusten van deze zware inspanning. Wat natuurlijk te gek is -
daar zijn we het snel eens. De militairen die vervolgens ter ondersteuning
zijn ingezet -en niemand was daar blij mee- zijn vervolgens zo veel mogelijk
gede-militariseerd. Om maar niet de indruk van een militie-staat te wekken. De
situatie is bizar - maar dat is nog wat anders dan een sluipende
militarisering, dat wilde ik alleen maar zeggen.

Groeten,

Bert.

Get free email and a permanent address at http://www.netaddress.com/?N=1