stelling van Leefbaar Nederland

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Jul 30 12:13:29 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Hein,

Ik vind dit idee nog discutabeler dan de huidige praktijk. Grote vraag is
namelijk: wie selecteert iemand op kwaliteit? Toch niet Het Volk hopelijk,
zie de massale aanhang destijds van Desi Bouterse. Dus de kandidaat moet een
tracee doorlopen. Nu is dat een politieke partij die mede-verantwoordelijk
is voor controle op verleden, gedachtengoed en managementkwaliteit. In de
USA vervult de pers die rol, vanwege de traditie daar en omdat het mogelijk
vanwege de openbaarheid der archieven in het algemeen, iets wat in Nederland
niet zo is. Kortom, je hebt altijd een monitoring nodig, een tussen-orgaan.
En dan nog gebeuren er ongelukken, zie Varma. Dat gekwaak van LN is pure
volksverlakkerij. Sorry, dat zo'n kritische geest als jij dat niet ziet. Een
bedrijf neemt toch ook niet iemand aan zonder een sollicitatieprocedure...

Dus kom dan met een alternatief voor die partij-check up. Ik zie niets in
dat platte, half-fascistische gekwaak van LN. De Utrechtse praktijk geeft al
genoeg ongelukken te zien - en daarmee praat ik de vorige B&Wcolleges
overigens niet schoon! Breek me op dat punt de bek niet open...

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 01:02 30-07-01 +0200, you wrote:
> [...]
>deze baantjesverdeling, dat ook de 97 % van de Nederlanders die geen lid is
>van een politieke partij en die niet geduldig vertoeft in de steeds kleiner
>wordende vergadercircuits van de oude partijen, dat die Nederlanders ook
>een kans krijgen als ze capabel zijn. Of het nu de Rekenkamer of het
>NOS-bestuur is of het lidmaatschap van adviesorganen. Wij willen af van een
>systeem zoals ons lid prof. Couwenberg meermalen heeft betoogd dat in feite
>in strijd is met de Grondwet.
>
>(einde citaat)
>
>Kijk, dat speekt me wel aan. Wat vinden de anderen alhier?

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66