The FNWI Mailserver found a virus in messsage addressed to you

Thu Jul 26 16:14:23 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk schreef:
> Nu M$ nog van het internet afhalen en al deze zaken zijn niet meer
> nodig.
> Het is immers allang duidelijk dat een feature zoals door M$ ingebouwd
> niet kan en de getuigd van onverantwoord omgaan met rechten van anderen
> namelijk verschoond te blijven van virussen.
> Dat men bij M$ onvoldoende zekerheden heeft ingebouwd wijst op
> lichtzinnigheid bij de ontwerpers die er blijk van geven niet te weten
> waarmee men bezig is.

Dat M$ soms wat al te lichtzinnig omgaat met veiligheid is een. Maar als M$
weg is betekend dat geenszins dat we vrij zijn van virussen. Ook de andere
systemen zijn gevoelig, alleen daar richten ze zich niet echt op. Omdat nu
eenmaal iedereen M$ gebruikt. Zodra dat veranderd zullen er meerdere
virussen uitbreken voor die systemen...... Als je al een virus maakt wil je
natuurlijk ook dat er zoveel mogelijk mensen dat virus krijgen. Dan moet je
dus geen virus schrijven voor een klein systeem (al zijn die er inmiddels
dus wel).

Attachments alleen openen als er expliciet over geschreven is in het
mailtje en niet in het engels is een standaardregel die bij mij aardig
werkt.. En ook niet alleen het zinnetje kijk eens naar deze file. De
filenaam en de tekst moet op elkaar slaan. En er is eerder beweerd dat
outlook zo gevoelig was. Dat zal best maar daar werd vaak verwezen naar het
feit dat outlook automatisch attachments opent. Dat is bij mij in ieder
geval niet het geval... Mochten er andere gevaarlijke gaten in zitten hoor
ik het graag.
Groet Joris