aandacht-vragerij

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Jul 20 14:44:51 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, Jul 20, 2001 at 02:22:20PM +0200, H. van Meeteren wrote:

  :                              Maar mijn punt, overigens, was die ziekelijke
  : aandacht-vragerij. waaraan ook Brood scheen te lijden. Ineens kwam ik tot
  : het inzicht dat vrijwel elke politicus een klap van deze molen moet hebben
  : meegekregen. Dat steeds maar in die pers willen komen. Dat steeds maar
  : aandacht vragen van de media. Dat gekoketteer en dat ijdele geposeer. Ik
  : denk dat de meeste politici hier meer of minder aan lijden.

  Ongetwijfeld lijden vele politici aan een zeker narcisme en of daar
  iets mis mee is wil ik in het midden laten. Maar voor hen die er niet
  aan lijden geldt toch ook dat ze in die pers moeten komen. Dat lijkt
  in ons bestel immers de meest effectieve manier om je kiezers te
  bereiken en voor je te winnen? Is het niet zo dat bijvoorbeeld onze
  huidige fractie dit instrument juist te weinig weet te benutten (al
  lijkt dat mede door fractiementaliteit/afspraken te komen(kopstukken
  eerst)). Wellicht vind je de hele idee van persfocus verwerpelijk
  maar wat is dan een effectieve manier om je zaak onder het voetlicht
  brengen? De kiezer leest de krant, niet de handelingen van de kamer.
  Zijn niet juist zij die niet onzacht de molen hebben ontmoet gehandicapt?

  Ik hoor graag de alternatieven...

  Met vriendelijke groet,

--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |