Singh Varma ontwaakt uit coma

Gerbrandy drs G.J.M. G.J.M.Gerbrandy at MINEZ.NL
Fri Jul 20 14:31:23 CEST 2001

>Dat zit er niet zo in, als ik de verhalen moet geloven. Ze is springlevend
>en zal dat nog even blijven. Maar mijn punt, overigens, was die ziekelijke
>aandacht-vragerij. waaraan ook Brood scheen te lijden. Ineens kwam ik tot
>het inzicht dat vrijwel elke politicus een klap van deze molen moet hebben
>meegekregen. Dat steeds maar in die pers willen komen. Dat steeds maar
>aandacht vragen van de media. Dat gekoketteer en dat ijdele geposeer. Ik
>denk dat de meeste politici hier meer of minder aan lijden. De oorzaak vind

> [...]

Nu je dit op deze wijze generaliseert, kan ik niet nalaten te reageren. Het
is een plicht voor politici om aan de bevolking te tonen wat voor
standpunten ze hebben en wat voor concrete zaken zij ondernemen. En daar
hebben zij inderdaad de media bij nodig. Een politicus die dat niet doet, is
daarom in mijn ogen geen goede volksvertegenwoordiger. Het is dus te
gemakkelijk om politici aandacht-vragerij en ijdelheid te verwijten.

Gerben Jan Gerbrandy