Ambtenaren moeten homo's trouwen

Mon Jul 9 23:08:14 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Herman Beun <Herman.Beun at YUCOM.BE> bakt ze nu toch wel erg bruin:
>Nogmaals, wat is het verschil tussen de principes van een racistische
>bakker en die van een homofobe ambtenaar?

 Ik heb niet de indruk dat de ambtenaar in kwestie homofobisch zou zijn.

 Ik snap nog steeds niet waarom die racistische bakker hier steeds tussen-
 door loopt. Het gaat hier overduidelijk om een Berufsverbot, niet om een
 hypothetische bakker. Haal die er dan ook niet bij. Jouw racistische
 'bruinwerker' (Freudian slip) vertroebelt de discussie.

 Probeer te verdedigen waarom een Berufsverbot logisch voortspruit uit
 het integreren van homoseksuelen in onze maatschappij ! Wat dat is
 immers waarom het gaat. Volgens mij heb je hier een hele kluif aan.

>Bestaat er misschien, heel misschien hoor, verschil tussen principes
>die goed zijn en principes die niet zo heel goed zijn?

 Neen, dat verschil bestaat er niet. Het leuke van beginselen is immers
 dat men ze niet aan iets kan toetsen. Daar zijn het nu juist beginselen
 voor.

>En, ook al zijn die Gedanken natuurlijk frei, mag de staat misschien
>duidelijk maken waar ze staat ten opzichte van die principes die niet
>zo heel goed zijn?

 De Staat is een entiteit maar niet een persoon - en kan derhalve nimmer
 iets duidelijk maken. Overigens is de duidelijk te maken thesis ook nog
 eens onmogelijk (zie boven). Als je nu eens gewoon poogt te betogen wat
 je vindt en waarop dat gestoeld is. Je vindt nu mensen tegenover je die
 vinden dat je discrimineert...

 Het begint er op te lijken dat een en ander lijkt te zijn ingegeven door
 'Christen-fobie'.