Bakkers moeten negers helpen ?

Mon Jul 9 22:11:38 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Eindelijk een antwoord op de vraagen...

> Neen.

> De overheid is een monopolist. De bakker om de hoek niet. Er zijn
meerdere
> bakkers.

Nou zal die mooi worden. Dus een monopolist mag wel discrimineren?
ok beetje flauw. Maar er is vaak ook maar 1 bakker in de buurt, dus min of
meer ook een monopolist. Maar het monopolist zijn of niet moet geen
argument zijn. Dat er misschien een regeleing kan komen zoals kennelijk in
L'warden ook bestond dat is misschien een mooie oplossing. De ambtenaren
zijn nog bepaalde tijd in dienst daarna is het of stoppen of je aan de wet
houden.

Ramon schreef:
Neen, er zijn inderdaad meer intepretaties over de Bijbel, maar de *kern*
is
overal hetzelfde: of je nu katholiek, chr. gereformeerd of vol-evangelisch
bent. Over die kern zou ik wel verder kunnen vertellen, maar dat zou te ver
voeren. Een ding is zeker: toiletten schoonmaken is geen zonde. Dat gebeurt
ook bij mij in de kerk ;).

Maar dat gebeurt niet door de mensen die daar principieel problemen mee
hebben..
Nee dat is voor jou geen zonde. Toch zijn er genoeg mensen die dat werk
weigeren te doen. En wie zijn wij dan om hun redenen daarvoor minder te
vinden dan iemand die zich beroept op god..... Dus je kan niet zomaar de
ene argumentatie accepteren voor werkweigering en de andere niet. daar ging
het me eigenlijk om. Maar de voorbeelden van Andor waren wat beter.

Groet joris