Ambtenaren moeten homo's trouwen ?

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Sun Jul 8 15:42:37 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat klinkt allemaal heel nobel, en wat zijn sommige redenaars toch blij dat
er ooit 6 miljoen joeden vermoord zijn door de nazi's, dat komt ze altijd
weer van pas, maar er gaat een lelijke misvatting in schuil en een
drogredenatie die niet eens moeilijk te herkennen is, mijn neefje van drie
zij me vanochtend nog: oompje is dat nu een drogredenatie?? Ik: ik vermoed
het.
Het punt is: de denkende ambtenaar die op eigen geweten (maar men zou ipv
geweten ook moraal/ethiek/ja zelfs Eichmaniaans gedachtengoed kunnen
plaatsen) handelt is ondermijnend voor de ministeriele verantwoordelijkheid,
en daarmee voor de democratische controle. Dat tijdens het nazi-regime geen
sprake was van democratische controle is een geheel andere en nogal
ingewikkelde discussie.