Ambtenaren moeten homo's trouwen ?

Sun Jul 8 15:49:51 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc-Alexander schreef:

>  Ik reageerde weer op uitspraken van Herman Beun <Herman.Beun at YUCOM.BE>
>  en kennelijk roept zoiets van zijn kant twee klemmende vragen op:
>
>  Je zou naar een ander bakker kunnen gaan ?

>  Als men dan toch een soortgelijke vergelijking wil maken dan gaat het
>  eerder om een bordje bij de trouwzaal waarop 'verboden voor homo's
staat'
>  of zoiets. Maar homo's KUNNEN toch trouwen ? Wat is dan het PROBLEEM ?

M-A beantwoord de vraag niet en draait eromheen. Volgens mij is het punt
dat gemaakt werd waar je dan de grens legt indien je het toestaat. Als een
ambtenaar diensten van de overheid aan bepaalde personen mag weigeren,
waarom zou dat niet gelden voor particulieren. En verder was jij degene
volgens mij die vond dat je niet iemand anders zijn "motivatie" moet
interpreteren en zijn acties daarop beknotten. de consequenties daarvan
zijn vragen zoals gesteld. stel dat een zwarte bakker een witte klant niet
wil bedienen of andersom. of alle voorbeelden die genoemd werden. De
consequentie van je redeneren is dus dat discriminatie niet meer aangepakt
kan worden. Klopt dit? Immers jij hebt je niet te bemoeien als overheid met
het doen en laten van mij en mijn motivatie daarvan. Dus ik zou nog graag
een antwoord op de vraag van Herman zien.....

>  Het feit dat men met dergelijke afzichtelijke voorbeelden aan komt
zetten,
>  illustreert dat er nogal wat mis is met de menselijkheid van Paars,
lijkt
>  me.

Wie gaf er het voorbeeld van een lintje voor een bepaald iemand?

Groet joris