FW: meevaller 8 miljard

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Thu Jul 5 07:51:07 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: "Guillaume" <guillaume at raketnet.nl>

Guil:
>Deze boeken ken ik niet. Wellicht wil je me de isbn's eens doorsturen met
>verdere relevante informatie over die boeken?
Remko:
Deze boeken, mn van Erasmus is moeite waard, gaan over de dwaasheid in elke
vorm, ik heb zelfs de mijne al ontdekt.
Guil:
... en het gaat inderdaad in tegen gelijke kansen
>voor individuen. Maar het is sowieso een illusie te denken dat iedereen in
>dit land gelijke kansen heeft. Neem een niet-materieel onderwerp als
>taalvaardigheiden; in achterstandswijken zal een pasgeboren kind nooit de
>taalvaardigheid (c.q. persoonlijke ontwikkeling) opdoen die iemand uit een
>villa-wijk meekrijgt. Thats a fact of life.
Remko:
Is een sociaal-liberale staat er niet voor om ipv nachtwakerig te zeggen,
soi, te handelen om ervoor te zorgen dat individuen (zover als
redelijkerwijs mogelijk) een gelijke kans krijgen. Ongelijkheid ben ik
overigens helemaal voor, zelfs tot een belachelijk niveau.
Boven de 1 miljard , nu jouw punt: , ik geef toe, laat dit dan eens voor
overerfd vermogen gelden in de derde generatie. Dit zal ook het
ondernemersschap van derde generaties hopelijk bevorderen.

Guil:
>       Wat ik vooral ervaar is een ontzettende rancune tegen kapitaal
Remko:
pardon, we hadden het over vermogen boven de 1 miljard. Inderdaad, met in
mijn achterhoofd de globale omstandigheden en armoede, zelfs ongelijkheid
binnen Europa, zou dat vermogen vaak beter beheerd kunnen worden.

Guil:
Die vorderingen
>(vroeger vaak ongeschoolde en druggebruikende hangjongeren, nu vaak
>academici en/of ondernemers met vermogen)
>Ik ben erg benieuwd hoe je deze achtergrond van conservatisme gaat
>"ontleden".

Remko:
Daarom moet je Erasmus eens lezen. Bijvoorbeeld: zelfingenomenheid, trots,
minachting, typische middenklasse-angst om terug te vallen in lagere
klassen, maar ik moet er nog eens over nadenken. Je vorderingen en je
beperkingen lijken me zeker in een interessante strijd verwikkeld op dit
moment...

enfin
gefeliciteerd...