FW: meevaller 8 miljard

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Jul 4 18:08:27 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Koek wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Je draait de zaak om.

Ik heb niets omgedraaid, maar ging er op in.
Je gaat er niet op in!!!!

> Als je anderen hun geld wilt afpakken ligt de

In het geval het om *hun* geld gaat, dus dat wat zijzelf redelijkerwijs
zelf hebben verdient, heb ik daar geen problemen mee, mits binnen
proporties. Verwacht daarvan ook niet dat het miljarden zal belopen.
Als dat wel zo is moeten daaraan beperkingen worden opgelegd.

> bewijslast omtrent de noodzaak daarvan bij *jou*, en niet bij het
> potentiele slachtoffer.

Het is maar de vraag wie hier als slachtoffer moet worden gekenschetst.
De maatschappij lijkt me in de andere gevallen het slachtoffer van
kennelijk iets wat onvoorzien was.
Kennelijk zijn er dan wat monopolies gerealiseerd die een gezonde
concurrentie in de weg hebben gestaan.
En die een enkelingen in staat hebben gesteld hun kans te grijpen of
door een overheid zijn geholpen.
(Zie Gates, alleen niemand grijpt in. Zal wel weer USA zijn met haar
economische belangen)

Ook aan een discussie, dat alles wat boven het maaiveld uitkomt wordt
neergemaaid heb ik niets.
Het verondersteld dat het een enkeling zou betreffen die daarvoor
verantwoordelijk zou zijn en niets is minder waar. Het is een collectief
gebeuren in samenhang met, althans voor wat europa betreft.
In de USA lopen inderdaad een paar vervelende voorbeelden rond dat het
ook anders kan. Die vertellen er liever niet bij dat ze op de schouders
van andere giganten hebben gestaan en daarvan iets te dankbaar
ge(mis)bruik maken.

Moet ik nu ook een stukje van mijn hersens inleveren, omdat ik van
teveel IQ getuig? :)

Tssss.... laat maar, ik ga wel ergens anders wonen.....

Henk Elegeert