FW: meevaller 8 miljard

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Wed Jul 4 17:37:58 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Guillaume,
denkfouten, ik heb net Grunberg zotheid 2001, en Erasmus gelezen, en voel me
gesterkt in mijn overtuiging dat je mijn gelijk hiermee aantoont. Verderkan
ik nog wel ingaan op de volgende opmerkingen die je maakte:

Je zei:
>Vermogen (of verschillen erin) en sociale onrust zijn twee zaken die in het
Remko: uit meerdere onderzoeken komt een verschil in ouderdom in gezondheid
naar voren gerelateerd aan vermogen.
Verder zijn er meer dan een gelijkheidsverschillen aan te wijzen die
gerelateerd kunnen worden aan vermogensverschillen.

Je zei:
Ook loonmateging is hier geen argument want een milliard aan vermogen is dus
zelden of nooit >verworven door aan de lopende band te gaan staan.
Remko: iemand moet de winsten verdienen, oude marxistische wet. De vermogens
zijn dus wel aan de lopende band verdiend, alleen in andere zakken terecht
gekomen. Soi, daar is het ondernemerschap ook voor.

Er is in Nederland nu
>eenmaal een onderscheid tussen mensen met een regulier inkomen (lees
>salaris) en een inkomen gebaseerd op ondernemerschap. Ik zou dit geen
>ongebreidelde individuele verrijking willen noemen omdat er vaak
>verschillende generaties nodig zijn om uberhaubt zo'n inkomen te vergaren.
Remko: Die vergaring via generaties is nu ook anti-liberaal in mijn ogen,
dwz zij gaat tegen de gelijke kansen voor individuen/individuele talenten in

Je zei:
Bovendien; dat jij een dergelijk
>inkomen niet kunt bevatten mag geen aanleiding zijn om mensen die dat wel
>kunnen te bestempelen als "geestelijk niet helemaal bijdetijd". Alsof ons
>Koningklijk Huis (volgens jou in die categorie) bestaat uit een verzameling
>geestelijk verstoorde mensen met persoonlijkheidgebreken (zoals
>Narcistische, Bordline, Psychosen, etc..) die profiteren van
>gemeenschappelijk geschapen welvaart.
Remko: inderdaad, ik kan er een paar noemen, natuurlijk, die niet helemaal
sjogge zijn. De welvaart die het koningshuis bezit lijkt me ook niet zo
moeilijk om die te traceren tot voor een groot deel dubieuze inkomsten,
zoals die van de hele Nederlandse samenleving, zoals je al zei, is die
meestal via generaties vergaart, zoals overigens in veel westerse landen,
deze via duistere praktijken is verkregen, kolonialisme en slavernij,
jodenhaat, systematische uitsluiting van groepen, economische uitbuiting
(kinderarbeid, ongelijke rechten vrouwen), volkerenmoord, enfin, het zou
dwaas zijn dit te miskennen, en ik schat een ieder mens weldenkend in tot
hij/zij het tegendeel bewijst. Jij weer ....
(Werk je trouwens bij de RVD of BVD toevallig?? Het zou interessant zijn je
materiele belang in de discussie te kunnen ontleden.)
Ik kom zelf uit een middenklasse, de generatie die rijk vanuit arm geworden
is, de proleten-generatie zeg maar, en werk in een innovatieve sector
hetgeen mijn anti-conservatieve houding zou kunnen verklaren.