Te Veldhuis en het referendum

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Fri Jan 26 08:28:53 CET 2001

Waarde referendumfans,

Ik schrok mij rot toen ik vanmorgen het Radio 1 journaal hoorde:
VVD 2e kamerlid Te Veldhuis wil opeens een referendum over het
rekeningrijden. Hoe kan dit? Diezelfde VVD van Te Veldhuis is toch een fel
tegenstander van het referendum (Wiegel c.s.?). Is Te veldhuis nu opeens als
een blad aan een boom omgedraaid, of is dit het soort opportunisme waarvan
de VVD van diezelfde Te Veldhuis D66 altijd beschuldigd? Ik vind in dit
licht gezien dat als ook maar een VVD-er ons van opportunisme beschuldigd,
wij fijntjes het spreekwoord "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"
kunnen aanheffen.

Ernst Debets/ Zaanstad