Oranjes

Lenny LBruce at FOOTPRINTING.COM
Tue Jan 23 00:53:41 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny schrijft onder..

Remko de Knikker wrote:

knipknipknip

> [...]
> te staven ihg van de Oranjes. (Bernhard-Zorreguieta) Het is toch merkwaardig
> dat dit soort mensen elkaar zo graag de hand schudt (de merkwaardige rol tav
> Franco regime van IOC head Samaranch belette onze Willem ook al niet om in
> IOC onder hem te dienen). Juul vond het geen probleem met de Japanse keizer
> te dineren, die in recente onthullingen, weer in naar daglicht kwam te
> staan... merkwaardige ethiek die regentenklasse... in een democratie zou
> zulk een klasse toch niet langer door erfelijkheid zijn positie als hoofd

Inderdaad in een democratie zou dat niet kunnen maar... Nederland is een Constitutionele Monarchie met
een Parlementair Stelsel. Dat maakt Nederland Staatskundig gezien een gedecentraliseerde Eenheidsstaat
en niet een Democratie.
Dus is dat Bernhard, Samaranch Zorro.. etc. verhaal OKIDOKI voor de regenten :-)

Het woord democratie wordt alleen van stal gehaald als het te pas komt, in de trant van "dat hebben we
zo met z'n allen afgesproken in deze democratie" of "dat is nou eenmaal democratisch zo besloten" als
er een nieuwe Maatregel van Bestuur afgekondigd wordt

Lenny