fractiediscipline?

John Stuurman jstuurman1 at CHELLO.NL
Mon Jan 22 22:21:29 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Een prima relaas. Een fractie moet altijd proberen zo eensgezind als
mogelijk overkomen. Ik ben het met je eens dat zeer principële zaken om
vrijheid vragen.
De eensgezindheid straalt het standpunt van de partij uit en dart maakt je
sterk.

De eenheid in onze fractie is in het verleden slechts zelden in gevaar
geweest. Ook ik heb mij meerdere malen achter het partijstandpunt geschaard
terwijl ik iets anders prefereerde. De afweging is dan of je alles open voor
je kiezers neerlegt of dat je als partij helder overkomt.
Deze raadsperiode is er helemaal geen vuiltje aan de lucht. In de
eenmansfractie zijn wethouder en fractievoorzitter het altijd met elkaar
eens.

John Stuurman
Oud-Beijerland.