stop asielinstroom nu

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Mon Feb 26 22:07:17 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Remko schreef onder meer:

>Zo kunnen er nog wel een boel menselijke alternatieven bedacht worden,
lijkt
>me, en toch is er een slapte in de politiek, die olie op het vuur is. De
>hetzerige sfeer loopt alleen maar op, ik hoor steeds meer mensen, en vaker
>hardere standpunten uiten met steeds minder mededogen, en schaamte.

>Het water stijgt echt emotioneel hooog, en toch draaien we in dezelfde
>kringetjes rond....
>onbegrijpelijk

Ter illustratie hiervan citeer ik uit een berichtje uit de Volkskrant van
vanochtend naar aanleiding van een menigte mensen bij de haven van IJmuiden
in afwachting van de *Elpa*, een schip waarvan vermoed werd, dat het ruim
vol zat met asielzoekers. De journalist tekende dit flard van een gesprek
op:

* Asielzoekers zijn crimineel, is onlangs bewezen (Tjerk: door Wallage?),
dus stenen om de nek en afzinken die handel*

Zullen we hier dan nog maar geen referendum over houden?

Ad fundum,

Tjerk