Groningen

Jan Stehouwer fam.stehouwer at WXS.NL
Mon Feb 26 09:39:40 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De uitslag van het referendum te Groningen geeft uitstekend weer
wat er volgens mij op straat leeft. Niet alleen nu, tijdens en na de
discussies, maar al jaren, nl. net zolang er af en toe in de
publiciteit sprake is van een parkeergarage onder dat mooie plein,
de Grote Markt. Ik heb nooit begrepen, dat de bestuurders dat niet
hebben opgepikt en met wat alternatieven zijn gekomen.Nu doen
ze het in Groningen mbt het parkeren volgens mij best aardig: vele
parkeergarages rondom het centrum, transferia, pendelbusjes naar
en van grote parkeerplaatsen elders etc. Dit wordt gecombineerd
met vele verboden, vergunningen en ingewikkelde routes. Als er
dan toch weer een parkeergarage bij moet, waarom niet onder de
Vismarkt, het Noorder Plantsoen of andere locaties? Hebben de
projectontwikkelaar(s) daar geen belang bij en was dat plan
uitsluitend wisselgeld?
Nog een punt: waarom stemden uitsluitend de inwoners van
Groningen-stad? Als men in de provincie Groningen woont moet je
voor vrijwel alles naar "Stad tou" (cultuur, stoffelijke zaken, werk,
etc.). Het openbaar vervoer in deze wat minder bevolkte streken is
allerbelabbertst. Dat parkeren raakt dus zeer velen en zeker de
bewoners van de aanpalenden gemeenten.

Jan Stehouwer, niet woonachtig te Groningen-stad, ex-D66