Groningen

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Feb 26 07:58:54 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijsters,

Ik ben zeer tevreden over het slagen van een referendum, zelfs volgens de
wurgmethode, en tevreden over de uitslag. Die schreeuwerige Amsterdammers
met hun mislukte IJburg kunnen er een punt aan zuigen. Ook inhoudelijk is de
uitslag van belang: Groningen is een van onze weinige mooie steden. Terecht
wordt een zuunig PvdA-bestuur en een projectontwikkelaar hier gestopt. De
minachting die de verenigde architecten ten toon spreidden richting bewoners
vind ik walgelijk. Beste egg heads, het volk mag dan wel dom zijn in die zin
dat het niet zelf kan ontwerpen, maar het uiterst domme volk kan wel
oordelen, moet zelfs oordelen. Als jullie architecten het anders willen zoek
je maar een dictatuur of een stadsnatie waar het kapitalisme gelijk staat
aan piraterij.

De massale opkomst duidt er verder op dat hier sprake is van meer dan louter
een poll, enquete. Een massief debat vooraf in krant, keuken en kroeg. Niet
zo 'electronisch' als voormalige nieuw-economen in hun seksloze periodes
dromen, maar toch...

Dus weg met de systeem-bouwers, leve de straat!

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

t 07:12 24-02-01 +0100, you wrote:
> [...]
>
>http://www.antenna.nl/gggm/index.htm
>
>http://www.nvhn.nl/html/grotemarkt.asp
>
>Goede communicatie moet beginnen tussen plannenmakers, bestuurders en
>bevolking(burgers).
>Opvallend dat de Burgemeester van die stad tevens voorzitter van
>Commissie Toekomst overheidscommunicatie hier geen brug heeft weten te
>slaan. Het op het laatste moment betrekken van de burger bij een
>dergelijk proces moet welhaast verkeerd aflopen. Zeker als dat de burger
>onvoldoende heeft kunnen participeren.
>Transparantie in het proces als wel in de besluitvorming zijn

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66