Minister Stumblebum

Lenny LBruce at FOOTPRINTING.COM
Tue Feb 20 12:39:27 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Minister Borst probeert de wachtlijsten en andere tekortkomingen in de
gezondheidszorg, te verbloemen door een amateurisch en kleinsteeds
aandoende Machiavelliaanse manoeuvre.
De aandacht afleiden van het werkelijke probleem, door De Roker en Het
Verstrekken van medicijnen van elkaar afhankelijk te maken. (Ik ben nog
steeds kwaad dat ik s'avonds een 20mg cholesterol tabletje in tweeen
moet breken vanwege haar Phyrrus overwinning op MSD..maar dat terzijde).

Als NIET roker kan ik, zoals meestal, haar redenatie niet volgen.
Als je WEL rookt betaal je ongeveer Fl. 6,75 per pakje, een beetje roker
gebruikt minstens een pakje per dag om zijn verslaving te kunnen
bevredigen.
Ongeveer 70% van de prijs van een pakje is belasting cq accijns,
dus Fl. 4,75 x 365= Fl. 1,724,-- op jaarbasis.
Hij/Zij betaald dus zijn GEHELE LEVEN al "AAN DE GEMEENSCHAP" voor dat
anti-cholesterol tabletje.... Een belasting die ALLEEN De Roker betaald!
Het is interessant dat nog maar kort geleden mijn
ziektekosten-verzekering Fl. 100,- per maand verhoogd is omdat Het
Kabinet 15 Miljard meer (van mijn geld) beschikbaar heeft gesteld voor
de gezondheidszorg.

Afgezien van alles, zal de door haar voorgestelde belastingverhoging
op tabak niemand minder doen roken, en kan ze in ieder geval (voor mij)
haar bestuurlijke onkunde niet op deze manier verdoezelen.
...Roken is ongezond...de huisdokters wachten het nog ff af..
Tabak is goedkoper in Belgie dus kan hier de accijns ook omhoog..
en daarmee wordt het smokkelen van cigaretten interessanter dan het
smokkelen van wiet..
youwza

Dubitandum Est, en zeker de Rulers..
Lenny