opinie-onderzoek TK over Jorge Z.

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Mon Feb 5 01:04:50 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Na een klein onderzoekje bij TK-leden blijkt het volgende:

De VVD wacht het standpunt van de woordvoerder af:
"De VVD-fractie zal op voorstel van woordvoerder J. te Veldhuis een
standpunt innemen nadat de regering over een eventueel huwelijk van de
kroonprins een wetsvoorstel aan de Kamer heeft voorgelegd. Mijn collega Te
Veldhuis zal t.z.t. beschikbaar zijn voor een toelichting. Zelf vind ik het
niet gewenst voor mijn beurt te praten."

D66 heeft geen mening (geloof ik) en is niet bepaald leidinggevend nog
daadkrachtig, hetgeen je misschien van politieke leiders zou verwachten, als
het om moeilijke kwesties gaat, ze lijke te dichtbij het pluche te zitten
om, afgezien van Van Walsem, erg veel risico te tonen:
"Pas als de verloving bekend gemaakt is, wil ik als volksvertegenwoordiger
in het openbaar mijn mening geven."
Ik ben er niet bepaald trots op! of een andere reactie:
"Ik heb daarbij geen definitief standpunt ingenomen, omdat we hiervoor
concrete huwelijksplannen moeten afwachten. Ook wil ik niet op de stoel van
de regering gaan zitten."
aiaiaiai

Helderder en het meest reeel leek me GroenLinks:
"Ons standpunt is al maanden dat gezien zijn verleden
er geen publieke rol voor vader Z. kan zijn bij een veerloving en huwelijk.
Daarnaast vinden wij dat je een dochter niet verantwoordelijk kunt stellen
voor de daden van haar vader. Met dat huwelijk hebben wij, zoals het nu
lijkt geen pricipieel bezwaar."

Het CDA heeft nog niet gereageerd, maar dat verklaard ook hun behoefte aan
regie van Kok.....