De kwestie Jorge (was bij vergissing geduid :De kwestie Maxima)

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Sun Feb 4 11:37:52 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ter correctie Ernst, het betreft de kwestie Jorge, niet Maxima. Enfin:
In reactie op je opmerkingen:
"Laten we even afwachten wat hier uitkomt voordat we
>als een kip zonder kop allerlei beschuldigingen gaan uiten"
Remko: Beste Ernst, het is geen archeologisch dateringskwestie of Jorge Z.
wel of niet gecollaboreerd heeft met het Videla regime, ook zijn er
rapporten op te vragen bij Amerikaanse autoriteiten (die toch niet altijd
even kritisch waren tov rechtse dictaturen) en HRW of AMnesty, over de
duizenden slachtoffers, dit zijn geen onbewezen zaken, dit ook ter
correctie.

"Nederland deed indertijd ook mee aan het WK voetbal in
>Argentinië. In dit licht gezien komt mij de hele Maxima discussie
>lichtelijk >hypocriet voor"
Remko: ik zou ook voor een boycot zijn geweest, maar we leven nu in een
andere tijd, waarin we nu een beslissing moeten nemen, althans, ik ben van
de generatie na '78 en met mij vele anderen, bovendien waren er genoeg
mensen tegen deelname destijds, de kwestie is niet of het destijds hypocriet
was, maar wat we nu met Jorge Z. willen... het WK van 78 zal je er toch niet
van weerhouden om nu WEL correct te handelen???

>From: "Ernst Debets" <edebets1 at euronet.nl>
Gisteren zag ik in het NOS journaal dat een van de lieden die voor Videla en