Monarchie & Erfelijkheid

Thu Feb 1 12:22:55 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder:

 Bert Bakker <bbakker at USA.NET> schreef:
>Maar de vergelijking van Marc-Alexander vind ik toch wel buitensporig. Zeker,
>we hebben een erfelijke monarchie, en als er een meerderheid voor te vinden
>zou zijn, zouden we hem waarschijnlijk afschaffen. Maar dat is toch echt wel
>iets anders dan Maxima het fascistische verleden van haar vader erfelijk
>aanrekenen.

 Wees maar gerust Bert, dat doe ik dan ook niet.

 Ik wijs slechts op de inconsistentie in het denken van sommige royalisten.
 In het ene geval vindt men het eerste en in het tweede geval vindt men NIET
 het tweede -terwijl beide exact hetzelfde zijn. Een echte royalist moet
 TEGEN dit huwelijk zijn, lijkt mij (zelf ben ik voor een republiek, overi-
 gens).

 Momenteel op Radio 5 (12:00-13:00): een diskussie over dit onderwerp
 (daar heeft men het over een 'politieke erfzonde')...

 Overigens alle hulde voor je collega van Walsum...     :-)