[Monarchie & Erfelijkheid]

Thu Feb 1 11:37:12 CET 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert schreef:

>Het huwelijk, en vooral de huwelijksdag, geeft
>een boel onrust en gedoe, en ik begrijp alle vragen en bedenkingen, maar
zoals
>gezegd, bovenstaande overweging geeft voor mij persoonlijk de doorslag.

Als het me alleen zou gaan om de huwelijksdag dan was het probleem snel
opgelost, maar ik begrijp dat de dochter van Milosevic ook als toekomstig
koningin aanvaardbaar is.....aangezien je schreef dat alle kinderen met een
schone lui beginnen.... Ik weet dat deze vergelijkingen misschien niet
helemaal opgaan. maar als je zegt dat alle kinderen....dan ook alle
kinderen....
En ook later hebben we er misschien nog problemen mee. Denk aan
staatsbezoeken bij bepaalde landen misschien......

>k hoor wel eens dat door een huwelijk de 'Oranjes' zich met de
>Zorreguieta's' zouden verbinden. Dat is echt onzin: hebben we ooit de
familie
>van Claus nog gezien na de huwelijksdag?

Dat is niet helemaal waar Bert. Tenminste vanuit de Argentijnse cultuur
gezien.....Ik meen dat de families in hun ervaring wel degelijk een sterke
band krijgen. En dus ook voor alle inwoners daar....
Dus we kunnen ze misschien wel niet zien, maar dat wil niet zeggen dat ze
er niet zijn..... en dat wil niet zeggen dat in de beleving van veel mensen
er wel een duidelijke binding is tussen beide families...daarom vind ik
haar niet geschikt..... kennelijk hebben veel Nederlanders er problemen mee
en misschien ook nog wel veel mensen in andere landen... En ik vind dat we
daar toch rekening mee moeten houden. En dus moeten ze wel trouwen mochten
ze dat willen en moeten ze geen aanspraak maken op de troon.....
In feite is er geen vuiltje aan de lucht.....alleen dat WA geen koning zal
worden.....what's the problem....