Varmagate: Nieuwe leugens

Fri Aug 24 11:55:00 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Inmiddels blijkt Mw. Varma opnieuw een blik te hebben geworpen in
 haar medische encyclopedie...

 Uit een ANP-bericht van vandaag:
>Naast een posttraumatische stressstoornis heeft zij wel last van
>een verwaarloosde suikerziekte en een verstoorde
>schildklierfunctie. De klachten die deze kwalen met zich
>meebrachten, zoals bloedingen, flauwvallen en sterk
>gewichtsverlies, zag Singh Varma door haar psychisch verwarde
>toestand aan voor de symptomen van een terminale ziekte, aldus
>haar advocaat donderdag.

 Welk bewijs is er voor het bovenstaande ? In Nederland zijn 300000
 diabetici en 500000 mensen met een schildklierafwijking. Uit die
 kringen verneemt men dus nooit een dergelijke combinatie.

 Even in de wetenschappelijke literatuur gekeken (ISI*): de combinatie
 'diabetcs' and 'bleedings' komt 1 maal voor (maar dat is bij een
 Pancreas transplantatie). De combinatie 'thyroid' and 'bleedings'
 komt 2 maal voor (1 maal in een stuk over wurgmoord en 1 maal over
 schade aan hoofd en nek). Conclusie: ook de bovenstaande beweringen
 zijn weer compleet geraaskal, het gaat nergens over.
   *ISI: Institute for Scientific Information, Science Citation Index,
    http://wos.library.tudelft.nl/CIW.cgi

 Het viel me op dat de advocaat zowaar de naam noemde van de psy-
 chiater waar zijn cliente zou zijn geweest:
>U.A.E. Felter, Tulastraat 43, 1103 TE Amsterdam Zuidoost
>Tel: 020 4160167, Fax: 020 4160175
 De combinatie van beiden namen geeft deze hits:
    http://www.bn.nl/radio/oth_radio_bnritem/1,3247,00025410-7,00.html?pageid=radio
    http://archief.parool.nl/artikel?text=felter

 En dan nu weer de poen (laten we eerlijk wezen, daar gaat het dus echt
 over).

 Eerst zou Varma volgens haar advocaat 250000 dollar overgemaakt hebben
 naar de Ninash Foundation (die daarop een geding aanspande) maar in het
 ANP bericht beweert hij nu het volgende:
>Dhalganjansing noemt het flauwekul dat Singh Varma tonnen zou
>hebben toegezegd aan een stichting die nog maar net was opgericht.
>Hij stelt dat uit haar naam slechts een paar kleine bedragen zijn
>betaald voor onkosten van de Ninash Foundation, waaronder 1000
>gulden voor een promotiefilmpje.

 Tja, nog even en de media zouden gelogen hebben om Varma te pakken...
 net als de rechts radicalen.

 In de Haagsche Courant van vandaag:
>Dhalganjansing stelt namens Singh Varma dat ze hoopt dat
>GroenLinks-fractievoorzitter P. Rosenmoller op zijn harde woorden
>van eerder deze week terugkomt. Ze valt met name over zijn
>uitspraak dat hij zich door Singh Varma belazerd voelt.

 Varma is wel de laatste die over de woorden van Rosenmoller mag
 vallen, lijkt me.