Amsterdam referendeert op 25 april

Vincent vinc at CHELLO.NL
Tue Apr 24 23:28:12 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Dr. Marc-Alexander Fluks" wrote:

>  Waar het om gaat is dat als men een referendum houdt, de keuze van de
>  meerderheid de doorslag behoort te geven. En dat is dus niet zo.

De referendumverordening staat met dit referendum niet ter discussie.

>  En als ik dan ook nog zie dat de 'campagneleider' van de voorstanders
>  inhoudelijk niet verder komt dan het parkeren van zijn eigen auto

Laag hoor Marc. Deze opmerking van jou getuigt meer van het primitieve nieuwsmedium waar jij je van
bedient. Het sterft van de voor-argumenten. Bij tijd en wijle zijn ze nog door de media  voor het
voetlicht gebracht ook. Die momenten heb jij dan helaas gemist.

>  Als ik dan Vincent Nijhof <vinc at chello.nl> op de lijst vraag waarom ik
>  'voor' zou moeten stemmen (omdat hij de 'voor'-website onderhoudt, meende
>  ik hem die vraag wel te mogen stellen), dan antwoordt hij niet.

De website die je aanhaalt bevat voor-argumenten. Ik zei al: 40+ uur baan. Dat geldt voor al je
actieve partijgenoten. We zijn al onze vrije tijd kwijt geraakt aan zo veel mogelijk mensen tegelijk
te bereiken. Helaas geen tijd gehad voor individuele beantwoordingen. De websites staan vol argumenten
voor, die had je ook kunnen lezen. Tegenargumenten heb ik van jou nog niet gezien. Ik heb altijd de
goede gewoonte om niet te stemmen als ik het niet  weet. Zomaar tegenstemmen vind ik nogal raar.
http://www.stadsdeelbinnenstad.nu
http://www.stadsdeelbinnenstad.nl
http://www.deelraadbinnenstad.nl

>  Volgens de tegenstanders wordt de voormalige bank aan de Vijzelstraat
>  het nieuwe Stadsdeel-kantoor Binnenstad en gaat dat 60 miljoen kosten.
>  Volgens de voorstanders is dat onzin; men heeft dat gebouw zelfs niet
>  in gedachten.

Een wethouder die op het moment dat de UvA dit gebouw afwees even niet meer wist wat hij een
interviewer moest antwoorden, heeft dit gerucht de wereld in geholpen. Helaas ten onrechte aangegrepen
door de tegenstanders. De tegenpartij lijkt alleen te varen op demagogie. En het werkt in ider geval
op Marc. Ook met dat stembussenverhaal was het ze al gelukt.

>  Allemaal lulkoek dus. Het gaat nergens over en het stemmen wordt ernstig
>  gefrustreerd.

Groot gelijk Marc. De tegenstanders hadden dit referendum nooit mogen aanvragen, omdat ze geen enkel
arguiment tegen hebben. Een grote verspilling van de Amsterdammers hun tijd en belastinggeld. Na dit
referendum moeten we het maar eens hebben over  verhoging van de aanvraagdrempel voor referenda. Maar
nu ligt het referendum voor, en kan iedereen met een mening het beste meedoen en zijn stem laten
horen.

Veel stemwijsheid toegewenst morgen.

Met vriendelijke groeten, Vincent Nijhof

No lo sabía (oranje boven)
http://members.ams.chello.nl/vnijh/argentina