Amsterdam referendeert: stemlokalen sluiten deuren

Sun Apr 22 15:22:52 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 07:32 21-04-2001, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>Maar het kan erger.
>
>Vergeleken met de laatste gemeenteraadsverkiezingen (en dat is
>belangrijk want de opkomst van toen bepaalt de geldigheid van
>het aanstaande referendum) gaan er minstens 30 stembureau's dicht
>en verdwijnen er minstens 49 stembussen. Zoiets heet in het poli-
>tiek jargon inmiddels 'opkomstdemping'.

Ik heb me laten vertellen dat het aantal stembureaus is terug-
gebracht, terwijl de fysieke locaties hetzelfde zijn gebleven.
(Vaak waren op dezelfde locatie meerdere stembureaus onderge-
bracht.)

>Ik noem het fascisme.

Ik noem het slecht geinformeerd zijn en te haastig concluderen.

Erik vdMb

   E.P. van den Muijzenberg / Amsterdam / http://www.ernst.vuurwerk.nl