Ruimen van conservatieven en onbekwamen!

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Apr 22 10:47:11 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Greetje Verver wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Troost je ik heb mijn lidmaatschap gisteren al opgezegd. By the way mijn
> reactie was niet gebaseerd op een christelijke opvoeding of overtuiging maar
> puur op de gedacht wat je de ouderen onder ons aandoet met deze ondoordachte
> discussie.

Sorry, maar hier kan ik niet zo veel mee.
De ouderen wordt niets aangedaan, hooguit gevraagd mee te denken,
discussieren, van gedachte te wisselen, hoofd- en bijzaken verantwoord
kunnen plaatsen etc., etc.
Het is bovendien een thema dat niet enkel ouderen aangaat.

> Maar ik begrijp uit de reacties die op deze lijst plaats vinden
> dat de D66 waar ik ooit lid van geworden ben als basis van mijn idealisme en
> hoe onze maatschappij er uit zou moeten komten te zien plaats gemaakt heeft
> voor weliswaar (neem ik aan) jonge mensen die puur egoistisch en
> semi=academisch bezig denken te zijn.

Met permissie, maar dit heeft weinig meer uit te staan met het tonen van
respect voor de "jongeren" onder ons en voor het feit dat zij met een
ander waarden en normen stelsel leven dan waarmee kennelijk de ouderen
onder ons die tot leidraad hebben. Voor hen is de dagelijkse realiteit
een andere dan waarin ouderen zijn opgegroeid en of leven.

> Mijn partij is dus verpest door een
> aantal sociale nit-wits waar ik niet bij wens te horen en ik groet jullie

U gaat wel erg kort door de bocht met deze conclusies. Ik voel me
misplaatst en beledigd.
Ik ga er vooralsnog van uit dat U zich iets te veel hebt laten
meeslepen.

Mvg,
Henk Elegeert