Borst

Mark Koek mark at KOEK.NET
Fri Apr 20 12:33:59 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Greetje Verver schreef:

> Blij dat je dit nog tussen sterretjes geplaatst hebt.

Dat betekent niet hetzelfde als aanhalingstekens. Sterretjes om een
woord geven nadruk aan - zie het als vetgedrukt of onderstreept.

> Ik ga ervan uit dat
> die ouderen die nog via de radio kunnen en willen reageren nog niet
> afhankelijk zijn en zeker geen depressie hebben. Ik kan nu ook wel zeggen
> dat ik blij zou zijn met die *keuzemogelijkheid*, maar ik ben nu ook niet
> afhankelijk van derden die eigenlijk geen tijd voor mij hebben.  Zouden ze
> ook zo blij als in plaats van een pil tijd en aandacht aangeboden zou
> worden?

Het ging om tamelijk gehandicapte mensen in een verzorgingshuis, en over
de kwaliteit van de zorg uitten ze geen van allen ontevredenheid. Maar
dit terzijde.

Wellicht is het goed om voordat je iemand veroordeelt eens goed te
kijken naar wat ze eigenlijk vinden. Nu heeft Els Borst natuurlijk
alleen maar gezegd dat ze zich kan voorstellen dat er mensen zijn voor
wie dit een goed idee is en dat de regering de discussie niet uit de weg
moet gaan.

Maar ook Drion heeft nooit gezegd dat mensen zo'n pil 'in de la' moeten
hebben in geval van een depressie. Depressie is een diagnose die met
goede en betrouwbare methoden gesteld kan worden, en als daar sprake van
is zou zo'n pil natuurlijk nooit ter beschikking worden gesteld. Ook mag
het nooit als substituut voor fatsoenlijke zorg worden ingezet.

Er is helemaal niemand die dat soort dingen voorstaat, ook Els Borst
niet. Dat zijn allemaal spookverhalen.

Mark Koek