Borst

Greetje Verver KenG.Verver at HETNET.NL
Thu Apr 19 23:52:58 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Mark Koek" <mark at koek.net>
To: "Greetje Verver" <KenG.Verver at hetnet.nl>
Cc: <d66 at nic.surfnet.nl>
Sent: Thursday, April 19, 2001 8:16 PM
Subject: Re: Borst

> Uit de reacties van ouderen die de EO (!) vanmorgen op Radio 1 liet
> horen blijkt eigenlijk dat ze in grote meerderheid blij zouden zijn met
> deze *keuzemogelijkheid*.

Blij dat je dit nog tussen sterretjes geplaatst hebt. Ik ga ervan uit dat
die ouderen die nog via de radio kunnen en willen reageren nog niet
afhankelijk zijn en zeker geen depressie hebben. Ik kan nu ook wel zeggen
dat ik blij zou zijn met die *keuzemogelijkheid*, maar ik ben nu ook niet
afhankelijk van derden die eigenlijk geen tijd voor mij hebben.  Zouden ze
ook zo blij als in plaats van een pil tijd en aandacht aangeboden zou
worden?

> [...]
>
> Als geen discussie mogelijk is omdat mensen daar irrationele angsten van
> krijgen was die euthanasiewet er ook nooit gekomen. Het lijkt me
> trouwens dat je het intellect van de gemiddelde oudere nogal onderschat.
> Ze zijn wel oud, maar niet gek.

Ik onderschat het intellect van de gemiddelde oudere dan ook niet, er is mij
geleerd dat mensen die intellectueel zijn in hun leven minstens een keer een
depressie doormaken. Laat ze dit dan maar niet krijgen op het moment dat ze
alleen en verdrietig zijn met een pil in de la. Ik vind dat, mocht er een
situatie ontstaan dat iemand echt niet meer verder kan een arts via de
nieuwe euthanasiewet in staat gesteld wordt naar bevinden te handelen.

> Trouwens, Borst heeft de discussie niet aangeslingerd, maar eerlijk
> geantwoord op een gerichte vraag. Eindelijk een politica die geen
> ontwijkende antwoorden geeft omdat het spreken over dit of dat onderwerp
> 'momenteel niet opportuun' is!
>
> Zo zie je maar dat eerlijkheid en integriteit nogal onhandig zijn in de
> politiek: het levert je zomaar een 'smet op je blazoen' op.
>
> Wat mij betreft: hulde aan Els Borst. Eigenlijk zijn alleen de
> religieuzen het inhoudelijk met haar oneens.

In het normale leven (dus niet de tweede kamer) is deze indruk van jou
beslist onjuist.

 Verder is er alleen maar
> steun voor het idee, naast een hoop gekrakeel over het tijdstip van de
> publicatie van haar woorden en het feit dat ze per ongeluk de bijbel
> heeft geciteerd. Lekker belangrijk.

Kijk het volgend jaar maar eens hoe belangrijk dit is voor de verkiezingen.
Respect voor anderen ongeacht leeftijd, huidskleur, geslacht of geloof is
wat mij betreft nog steeds een van de belangrijkste waarden van een mens.
Maar misschien loop ik al weer te lang mee om iedere keer weer de scherven
die door ontactische uitspraken van anderen ontstaan zijn op te ruimen.

Groetjes
Greetje Verver