Borst

Mark Koek mark at KOEK.NET
Thu Apr 19 20:16:08 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Greetje Verver schreef o.m.:

> Zou ze weten hoeveel ouderen in verzorgingstehuizen nu al in
> angst leven dat zij legaal van het leven beroofd kunnen worden?

Uit de reacties van ouderen die de EO (!) vanmorgen op Radio 1 liet
horen blijkt eigenlijk dat ze in grote meerderheid blij zouden zijn met
deze *keuzemogelijkheid*.

[...]

> Zou ze weten dat door het aanslingeren van
> deze discussie, zonder enige reden en op het moment dat de euthanasiewet
> net door de Eerste Kamer is deze mensen zichzelf bevestigd zien in hun
> angst?

Als geen discussie mogelijk is omdat mensen daar irrationele angsten van
krijgen was die euthanasiewet er ook nooit gekomen. Het lijkt me
trouwens dat je het intellect van de gemiddelde oudere nogal onderschat.
Ze zijn wel oud, maar niet gek.

Trouwens, Borst heeft de discussie niet aangeslingerd, maar eerlijk
geantwoord op een gerichte vraag. Eindelijk een politica die geen
ontwijkende antwoorden geeft omdat het spreken over dit of dat onderwerp
'momenteel niet opportuun' is!

Zo zie je maar dat eerlijkheid en integriteit nogal onhandig zijn in de
politiek: het levert je zomaar een 'smet op je blazoen' op.

Wat mij betreft: hulde aan Els Borst. Eigenlijk zijn alleen de
religieuzen het inhoudelijk met haar oneens. Verder is er alleen maar
steun voor het idee, naast een hoop gekrakeel over het tijdstip van de
publicatie van haar woorden en het feit dat ze per ongeluk de bijbel
heeft geciteerd. Lekker belangrijk.

Mark Koek