What's Wrong With Copy Protection : een buitenlandse inbreng

Mark Koek mark at KOEK.NET
Thu Apr 19 19:58:33 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Aris B. schreef:

>  bijgaande inbreng is erg volledig en geeft alle schadelijke effecten voor
> wetenschappelijk werk, Openbaarheid van Media, thuiscopi-eren voor eigen
> gebruik, enz. goed weer.
>
> Bernard Aris
>
>  http://www.toad.com/gnu/whatswrong.html

Aanrader, inderdaad. Ik gebruik het volgende citaat uit dat stuk nogal
eens: "we have invented the technology to eliminate scarcity, but we are
deliberately throwing it away to benefit those who profit from scarcity".

Die uitspraak is ook erg van toepassing op de Zuidafrikaanse zaak over
de AIDS-remmers, trouwens (waarin de farmaceutische industrie vandaag
gelukkig eindelijk bakzeil heeft gehaald).

Mark Koek