Borst

Greetje Verver KenG.Verver at HETNET.NL
Thu Apr 19 19:05:21 CEST 2001

 Hai allemaal,

Ik ben enige tijd niet aanwezig geweest op deze lijst omdat ik wel erg veel mail binnenkreeg en het op dat moment te druk had om mij in de een of andere discussie te mengen.

Nu gaf Borst een interview waarvan ik dacht dat daar wel heel veel reactie op moest zijn. Ik heb mij zaterdag j.l. weer laten toevoegen aan de lijst en moet tot mijn verbazing constateren dat er tot nu toe maar drie berichtjes waren, over de zelfmoordpil geen woord, over de MKZ geen woord.

Wat is er gebeurd? Of zijn jullie allemaal murwgebeukt?

Over Borst het volgende: Met haar opmerkingen om mensen die roken en genetisch aanleg hebben voor een verhoogd cholesterolgehalte zlef de medicijnen te laten betalen voor het verlagen van het cholesterolgehalte had ik al heel veel moeite (ik ben niet roker en heb geen genetische aanleg), maar de laatste discussie over het beschikbaarstellen van een zelfmoordpil aan ouderen die het leven niet meer zien zitten doet de deur dicht. Zou ze weten hoeveel ouderen in verzorgingstehuizen nu al in angst leven dat zij legaal van het leven beroofd kunnen worden? (Voor de duidelijkheid, ik ben voorstander voor een goed geregelde euthanasiemogelijk, terwijl ik nog niet inzie dat dat niet binnen de oude regeling mogelijk was). Zou ze weten dat door het aanslingeren van deze discussie, zonder enige reden en op het moment dat de euthanasiewet net door de Eerste Kamer is deze mensen zichzelf bevestigd zien in hun angst?

Ik vind dit een veel belangrijker item dan te praten over het poldermodel, de gekozen burgemeester etc.

Groeten
Greetje Verver