europa en het afslachten

Jos Horikx josh at BART.NL
Sun Apr 8 22:08:12 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 21:40 8-4-01 +0200, Mark Koek wrote o.a.:

>Inderdaad: aan vrijheid kleeft risico en dat moet je zorgvuldig afwegen.
>Het moet echter wel heel erg zijn wil de afweging in het nadeel van
>vrijheid uitvallen, wat mij betreft. Zolang er nog andere oplossingen
>mogelijk zijn (wat in dit geval overduidelijk zo is, het Europese
>landbouwbeleid moet gewoon op de helling) mag de vrijheid niet worden
>aangetast.

Vrijheid als absolutum is een illusie, het is (naar analogie met
koppelwerkwoorden) een koppel-zelfstandig naamwoord: men
is ergens (al dan niet) vrij *van*

Om te beginnen is de *oorzaak* van de huidige crisis de door
regeringen (en/of machts- en belangengroeperingen) van de
burger *afgepakte* vrijheid om zelf te bepalen of ie een lapje
vlees van een gevaccineerd beest op zijn bord wil. Waar denk
je dat die import- en exportregels vandaan komen? Waarom
denk je dat er niet tijdelijk gevaccineerd kan worden om ver-
volgens het gevaccineerde vee (dat dan niet op de wereldmarkt
afgezet zou worden) hier in Europa zelf op te eten?

Met vriendelijke groet,

JH