Europa en het afslachten

Mark Koek mark at KOEK.NET
Fri Apr 6 15:12:35 CEST 2001

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef o.m.:

> Dus als ik maar genoeg betaal mag ik doorgaan met (dieren) kwellen? Mijn
> associaties gaan meer naar latijns Amerika, zo'n twintig jaar geleden....

> De markt sanctioneert dus alles. In het extreme getrokken kan je aldus met
> het marktmechanisme de transporten van de holocaust billijken. De Duitse
> markt was heel duidelijk, in die jaren.

De vergelijking van de situatie in de intensieve veeteelt (hoe verkeerd
die verder ook is) met Latijns-Amerikaanse regimes en nazi-Duitsland,
zijn een ernstige en wat mij betreft niet acceptabele belediging van de
slachtoffers van deze regimes, die je daarmee op een lijn stelt met
varkens, koeien en schapen.

Daarmee wordt het een soort geloofskwestie (net als Raimond de Tempe
vind je mensen en dieren blijkbaar uitwisselbaar), waarover dus ook
eigenlijk niet te discussieren valt.

Mark Koek