[Weer gemiste kans]

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Sep 25 07:59:35 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Cees,

Mij breekt een klomp. Natuurlijk, velen zullen de laatste jaren hebben
gepleit voor opheffing van die numerus fixus en waarschijnlijk zal daartegen
weer zijn geprotesteerd vanuit het beroepsveld dat de spoeling dunner ziet
worden. Niks nieuws. Wel nieuws zou het geweest zijn als de TK-fractie etc.
op het *moment supreme* even opnieuw en hardop die n.f. als eis of oplossing
had gebracht toen de oppositie terecht hamerde op het ziektebeeld. Dat is de
clou. Herhaling, het juiste moment, etc. Daarvoor heb je een politieke
partij, al dat gezeur van die postmodernen ten spijt. Waarom trekt Dittrich
dan wel de aandacht met het zeer oude idee van een professionele cie die het
beroep op bronbescherming van een journalist zou moeten toetsen? Hij brengt
het op het juiste moment. Wie gaat er in de TKfractie eigenlijk over
gezondheidszorg? Een meisje vol notities en agenda's met het gezichtje op de
strijkplank?

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 15:15 24-09-00 +0200, you wrote:
> [...]
>Kok zou immers niet houden van individuele profilering van
>kabinetsleden door uit de school te klappen.
>
>Hoe is de publiciteit geregeld in de fractie?
>Is dit een individuele zaak?
>Is het geregeld op fractienivo?
>Kan me voorstellen dat individuele fractieleden de behoefte voelen
>zichzelf te profileren, maar wie brengt dan het fractiebeleid naar
>voren?
>Idem voor de kabinetsleden. Wie brengt de partijpolitieke kant van
>het kabinetsbeleid voor (over?) het voetlicht.
>Is toch meer een zaak voor de partijleiding.

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66