KLM UITGEPRAAT ? NU DE POLITIEK MAAR EENS MET AIR BENELUX

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Mon Sep 25 09:52:16 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

------Original Message------
From: "Ramon Barends (D66)" <r_barendsd66 at hotmail.com>
To: d66 at nic.surfnet.nl
Sent: September 24, 2000 1:22:32 AM GMT
Subject: Re: KLM UITGEPRAAT ? NU DE POLITIEK MAAR EENS MET AIR BENELUX

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Een goed idee. Laat maar eens onderzoeken (motie voor op het Congres ?)

Heeft Luxemburg een vliegtuigmaatschappij ?

Ramon

P.S.
Hoofdletters betekent op het www dat je schreeuwt.

=========

Jawel Ramon,

Luxemburg heeft zelfs 2 maatschappijen:
Luxair onderhoudt met een stuk of 5 Boeing 737 en 6 Fokker 50's en nog wat ander klein grut lijndiensten binnen Europa.
Cargolux heeft 3 Boeing 747-F(reight) en ondehoudt vrachtdiensten over de gehele wereld. Het vliegveld Findel bij Luxemburg is helemaal niet klein, uit het "koude oorlog" tijdperk is overgebleven een gigantisch lange start/landingsbaan
waarop je met de allergrootste vliegtuigen probleemloos kunt landen.
Een nadeel: bij oostenwind loopt de aanvliegroute recht over de stationswijk van de stad Luxemburg. Ik weet niet of er inmiddels een grote tegenstand hierover is, maar toen ik in Luxemburg woonde (dat is zo'n 8 jaar geleden) was er zeker niet zo'n weerstand tegen Findel als bij ons tegen Schiphol, terwijl er toch regelmatig zeer lawaaierige vliegtuigen landen (Toepolevs etc.)

Mvg,

Ernst Debets