[AOWfonds]

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Sat Sep 23 12:58:44 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat we ons allemaal moeten afvragen is of deze constructie eerlijke n of
deze houdbaar is.

Inmiddels weet zo'n beetje iedereen wel wat de demografische ontwikkelingen
zijn. De vraag is meer dan terecht gebleken of men tegen die tijd wel in
staat is de lasten op te brengen. Het 'doorlopend krediet' dat jij noemt is
een wangedrocht. Om tenminste twee redenen:
1. we versluieren de staatschuld en leven dus op kosten van de toekomst;
2. 'we lenen wel als we het nodig hebben' legt een claim op een toekomstige
situatie, die we niet kennen. Hoe weten wij dat het uberhaupt mogelijk is om
tegen die tijd (nog meer) geld te lenen? Moeten we dat eigenlijk  wel
willen? Is dat gezonde bedrijfsvoering?

Met jou ben ik van mening dat dit ongezonde window-dressing is. Wordt het
niet tijd dat we dat scherp neerzetten als partij? Moeten we niet zorgen dat
helder wordt wat onze mening is bij mensen buiten de partij? Moeten we de
kat de bel niet aanbinden door moties, vragen in de TK etc etc en
interviews?
Wordt het, kortom, niet tijd dat we zorgen dat de durk zodanig wordt
opgebouwd, ook op de PvdA, dat ze een heledere keuze moeten maken. Zeker
num, na de fraaie interviews van Melkert over verlagen van de staatsschuld,
liggen er toch meerdere aanhaakpunten. En , wie weet, misschien wil Melkert
dit issue ook wel gebruiken om nog sterker te komen staan als opvolger van
Kok...:-)

Kortom: prima mening: wie weet dat we die hebben?

groet,

http://profiles.msn.com.