[Weer gemiste kans]

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Sat Sep 23 12:51:14 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert,

het is prima om kritisch te zijn en je te willen verdedigen. Geen debat wta
mij betreft. De andere kant is echter dat de reactie van Henk een
illustratie is van de zichtbaarheid van de TKfractie en haar opinie. Prima
om 'netjes' te zijn. Ook best om te verwijzen naar De Nieuwe Agenda, die in
de pers overigens nauwelijks aandacht kreeg waardoor je niet mag verwachten
dat de meeste mensen zullen weten wat daar in staat.

Misschien is het goed, zeker in de aanloop naar de verkiezingen, om te
zorgen voor zichtbaarheid in wat de mening is van de TKfractie en wat zij
daadwerkelijk doet en gedaan krijgt. In dit geval zou een motie dus zeer op
haar plaats zijn geweest. Politiek, tenslotte, is ook zorgen dat er gezien
wordt wat er gevonden wordt en wat gebeurt. Dat hoeft helemaal niet te
betekenen dat je zinloze moties indient, noch onzin- of platte verhalen de
publiciteit in gooit. Alles wat nog niet officieel is aanvaard, is niet
geregeld. Alles, waar debat over is, vereist kennelijk een poging om een
paaltje te zetten in de richting die naar ons oordeel moet worden gevolgd.

Het zou, kortom, goed zijn om niet alleen kritisch te zijn naar Henk; maar
ook kritisch naar de TKfractie. Invalshoek zou kunnen zijn:"wat kunnen wij,
de TKfractie, doen om een grotere helderheid te krijgen in wat wij vinden en
(proberen te) regelen in het kader van het gedachtengoed van D66, de
kennelijke richting waar de partij naar toe wil (o.a. moties van congressen)
en de mogelijkheden?".

groet,

http://profiles.msn.com.