KLM UITGEPRAAT ? NU DE POLITIEK MAAR EENS MET AIR BENELUX

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Fri Sep 22 19:58:51 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"peter f.g.bos" schreef:

> Nu ook de beoogde samenwerking met Britisch Airways op een
> fiasco is uitgelopen , hoop ik de regeringen van Belgie,
> Nederland en Luxemburg eens om de tafel gaan zitten om tot een
> ROYAL BENELUX te komen. Het zal wel heel wat haken en ogen op de
> weg staan , maar voordelen zijn er ook .
> Die zijn :
> Alle drie landen zijn een koningkrijk.
> Er zijn twee internationale luchthavens ter beschikking (Brussel
> en Amsterdam)
>   <knip>

1) Ik heb sterk de indruk dat KLM/Sabena/Luxair veels te klein zal zijn om
internationaal te concureren.
2) Luxemburg airport is ook een internationale luchthaven (al is het
klein)(Ik ben eens naar Indonesie gevlogen vanaf Luxemburg)
3) Mark Koek heeft gelijk dat regeringen daar niet over gaan.(hoewel ze de
handelsbelangen wel een duwtje mogen geven)
4) Als Aeroflot er niet zo slecht voorstond is het misschien niet eens een
gek idee om met hen te fuseren. Wat een immens achterland om te bedienen.
Of klets ik nou erg uit mijn nek?

--
Glenn Mellonius

mailto:glenn.mellonius at inter.nl.net