staatsschuld

Mark Koek mark at KOEK.NET
Mon Sep 18 14:41:32 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker schreef:

> Lastenverlichting heeft duidelijk lagere prioriteit: volgend jaar komt er het
> nieuwe belastingplan. Dat betekent per saldo 7 miljard minder aan belastingen.
> Op zich zou het kabinet die operatie in 2002 nog eens kunnen herhalen - zoveel
> extra geld komt er binnen. Maar D66 meent dat staatsschuld (75% van de
> meevallers) en ook de verschraalde publieke sector (zorg, onderwijs,
> veiligheid) alle prioriteit verdienen. Die opstelling is in strijd met de zgn.
> Zalmnorm uit het regeerakkoord - maar dat moet dan maar.

Bravo! "Liberaal" is niet synoniem met "belastingen verlagen". Als dit
publicitair ook goed wordt overgebracht ben ik een zeer tevreden
D66-lid.

Regeerakkoord is dan wel regeerakkoord, maar het is heel goed als de
TK-fractie af en toe eens tegen de 'concessie-punten' ageert. Daarmee
maak je op z'n minst voor de kiezer herkenbaar welke punten uit het
regeerakkoord uit jouw koker komen en welke punten je met frisse
tegenzin van de coalitie-partners accepteert.

Groeten,

Mark Koek