prijscompensatie: AKTIE-DREIGING

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Tue Sep 12 21:56:02 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: muijz at dds.nl (Erik van den Muijzenberg)
>
>Het is niet zozeer gelukkig dat je dom bent, alswel uitermate
>hinderlijk.
Remko: daar verschillen de meningen over onder de ethici. Zowel over wat dom
is, als over het geluk dat daarin gevonden kan worden. Voor het hinderlijke
verwijs ik naar mijn liberale opmerking onderaan. Het is overigens jammer
dat je de toon van de opmerking over het hoofd zag...
Zegt niks over je intelligentie overigens... dat moet ik ontkrachtigen. Je
kan heel goed heel slim zijn.

>Nee, dat staat niet zo mooi.
>Ik heb overigens nog helemaal geen bewijs van je gezien dat
>de boeken van Celine niet meer in vertaling leverbaar zouden
>zijn. En zelfs als je dat zou kunnen bewijzen zou je nog niet
>hebben aangetoond dat hier sprake zou zijn van onrechtmatig
>of ondemocratisch handelen.

Remko: ik weet niet of je misschien moeite hebt om de betekenis van een toon
op te pikken, maar ook hier was sprake van een niet letterlijke betekenis.

>Ik denk dat het andersom is.
>
>Tenzij je bijzonder goed geschool bent in Frans ontgaat je
>een hoop indien je als Nederlander Celine in het Frans leest.
>Celine gebruikt namelijk veel argot.

Remko: dat is waar, aan de andere kant er gaat sowieso veel verloren bij een
vertaling, het is het een om het ander soms.

>Overigens maakt dit 'argument' je stukje niet bepaald sterker.
>
>Tot slot zou ik je er nog op willen wijzen dat het buitenge-
>woon onbeleefd is om zonder toestemming van de auteur prive-
>mail op een mailinglist te posten.
>Mag ik je verzoeken daarmee te stoppen?

Remko: ik heb geen prive relatie met je, maar alleen via D66-lijst, vandaar
mijn consequente openbaring. Ik zie vooralsnog geen reden om dat te
veranderen. Verzoeken mag altijd, dat is netjes bovendien. Hoewel fatsoen
erg subjectief is. Als radicaal liberaal acht ik iedereen vrij om te doen
als hem dunkt zolang daar fysiek niemand schade mee gedaan wordt. Om te
beginnen met mezelf.

http://profiles.msn.com.