Euro voor/ Euro tegen

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Wed Nov 29 20:38:08 CET 2000

Waarde Goudvinken,

Onderstaand mijn mening wat er te zeggen is voor en tegen de Euro. Zijn er
nog medelijsters die andere argumenten voor danwel tegen hebben ?

Voor:
- Een en dezelfde munt in alle EU lidstaten, dus geen geklooi meer met losse
muntjes van LIT 100,- ; DEM 0,10; NLG 0,25;
  BEF(of LUF) 5,- en ga zo maar door, kortom : positief voor alle EU burgers
die in een ander EU land op vakantie gaan.
- Export/Import binnen EU niet beinvloed door fluctuerende wisselkoersen.

Tegen:
- Het "rijke" noorden betaalt voor het faillisement van de zuidelijke
lidstaten (Italie, Spanje, Portugal, Griekenland).
- Mede als gevolg van het bovenstaande, zwakke Euro tov USD.

Wie nog meer weet te bedenken mag het zeggen, ik denk dat er best nog wel
meer argumenten vanuit beide kampen komen!

Ernst Debets/ Zaanstad