Euro: tegenstellingen

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at ASTRO.UVA.NL
Wed Nov 29 14:45:00 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Glenn Mellonius <glenn.mellonius at inter.nl.net> schreef:
>Marc-Alexander bedoelt hier het artikel in Vrij Nederland nr.47 "Het
>pijnlijke demasque van de euro", waarover hij eerder schreef.
>Hij maakte zich duidelijk blij dat het zo slecht ging met de euro.

 Het was niet in de VN, maar ik heb geen idee waar ik het gelezen
 heb (ik lees zo'n beetje elke dag een andere krant, vandaar);
 misschien niet in de krant maar was het bij CNN ?

 Ik maak me uiteraard niet blij om de val van de Euro. Ik heb kritiek
 en kan me af en toe ergeren om het vertoon van minachting voor de
 burger van de kant van politici die dat ding bij ons door de strot
 willen duwen. Die stupide TV-spotjes over de Euro (leuk stukje van
 Bob Smalhout in de Telegraaf van afgelopen zaterdag daarover)
 laten precies zien wat er mis is met dat ding.

 Ik ben dus een groot voorstander van die spotjes. Laat de burger
 maar zien hoezeer er op hem (haar) wordt neergekeken. Het meest
 weerzinwekkende TV-spotje zou immers een spotje zijn dat ook nog
 eens fatsoen uitstraalt.