Scheiding religie en staat

caderius caderius at EURONET.NL
Mon Nov 20 17:49:18 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 17:28 20/11/00 +0100, Marc-Jan Ahne wrote:
>Ik geloof dat dit nog steeds een discussielijst is over onderwerpen die in
>relatie staan met D66, wanneer een D66 politica een onderwerp op de
>politieke agenda zet lijkt het me dus juist een onderwerp voor deze lijst.

Sorry voor het misverstand.
Ik bedoel zeker niet de actie van Lousewies.
Ik vind het prachtig en zeer terecht dat
verhoudingen t.o.v. het vaticaan genormaliseerd worden
tot een juist perspectief.

Ik bedoelde eigenlijk meer onderwerpen als scheiding van
kerk en staat in de UK of in Denemarken of waar dan ook
waar nog staatsgodsdiensten zijn.
We kunnnen het er over eens zijn (of niet) dat
dergelijke constructies ongewenst zijn
maar als wij daarover hier een discussie gaan voeren
heeft dat dacht ik weinig effect op de situatie
in die andere landen.

Nogmaals, het onderwerp Vaticaan en Nederlandse vertegenwoordiging bij het
Vaticaan is natuurlijk wel degelijk iets wat ons aangaat.

Wat mij betreft is zelfs iedere reductie van invloeden
van religieuze organisaties een stap in de richting
van geestelijke  volwassenheid.

Best regards

René