Scheiding religie en staat

Jos Horikx josh at BART.NL
Mon Nov 20 18:05:44 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 17:49 20-11-00 +0100, caderius wrote o.a.:

>Wat mij betreft is zelfs iedere reductie van invloeden
>van religieuze organisaties een stap in de richting
>van geestelijke  volwassenheid.

Van religieuze organisaties alleen?

Stel dat er een "Internet Watch Committee" zou bestaan, die
zou bijhouden of en in hoeverre staten of bedrijven de burger
zouden volgen op het internet (bijgouden van databases met
persoonsgegevens, monitoren van de verbindingen, afluisteren
politieke dissidenten etc) en stel dat die organisatie vertegen-
woordigd zou zijn bij de VN en/of daar en elders een stem
zou hebben.  Zou je dan ook zeggen dat "...Wat mij betreft
iedere reductie van invloeden van organisaties een stap in de
richting van geestelijke volwassenheid is"?

Waarom denk je dat er zo weinig mensen stemmen? Dat kan
toch bijna alleen maar komen omdat mensen zich door de
nationale staten *niet* vertegenwoordigd voelen?

Met vriendelijke groet,

JH