Gore Bush spelletje

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Mon Nov 20 17:28:58 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

caderius schreef:

<knip>
> Maar discussie over scheiding van kerk en staat
> buiten Nederland, lijkt mij niet direkt een zinvol onderwerp
> voor althans deze discussie-lijst.
> Best regards
>
> René

Ik geloof dat dit nog steeds een discussielijst is over onderwerpen die in
relatie staan met D66, wanneer een D66 politica een onderwerp op de
politieke agenda zet lijkt het me dus juist een onderwerp voor deze lijst.
Lousewies hield op het congres een betoog waarin duidelijk de grondslag
voor deze motie nasar voren gebracht werd, de bijdrage van Herman Beun
geeft ook een goede uitleg van de achtergrond. Het thema kerk en staat is
hier van belang maar er speelt duidelijk meer. Op deze lijst hebben een
aantal mensen zich negatief uitgesproken over dit standpunt maar ik kan me
goed voorstellen dat het Trouw artikel hun mening beinvloed heeft. Daarbij
lijkt het me een beetje vreemd om hier te zeggen dat een onderwerp over
kerk en staat buiten Nederland niet op deze lijst thuis hoort, dus niets
meer over heilige oorlogen, moslim fundamentalisme, Ierse problematiek??
Het zou de discussievrijheid op deze lijst wel behoorlijk aantasten en dat
lijkt me niet de bedoeling.

Vriendelijke groet,

Marc-Jan Ahne